Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Dftp.dk (Nordlux A/S)

Østre Havnegade 34
9000 Aalborg
Danmark

CVR: 10216990

Telefon: +45 44 45 07 77
Email: salg@dftp.dk

 

Betaling

Vi tager mod følgende betalingsmuligheder:

  • Mastercard
  • Visakort
  • Maestro
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • American Express
  • Union Pay

Betalingen vil først blive trukket fra dit kort, når ordren er håndteret færdig og pakken er afsendt fra vores lager. Når man betaler i webshoppen med sit kort, bliver beløbet i første omgang reserveret, indtil det trækkes fra kortet, ved afsendelse. Fra man taster kortet ind og bestiller, da har vi 7 dage til at trække betalingen, hvis det ikke sker, vil reservationen ophæve sig selv.

Hvis du oplever, at en reservation ikke er blevet ophævet, bedes du kontakte din kortudsteder, da det kun er din kortudsteder, der kan ophæve reservationen.

Hvis du annullerer din ordre inden den er afsendt, vil reservationen også blive ophævet, ifbm. Sletning af ordren. I de fleste tilfælde, tager dette et par hverdage.

Vores betalingsplatform bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

 

Levering

Til leveringer i Danmark anvender vi GLS, til levering, til henholdsvis pakkeshop og levering til privatadressen. På nuværende tidspunkt, tilbyder vi desværre ikke levering til Grønland og Færøerne.

Leveringen tager typisk 1-3 hverdage (+1 hverdag til ikke brofaste øer).

Fragtmetoden du ønsker vælger du selv, ved bestillingsvinduet. Hvis du vælger levering til privatadresse, har du mulighed for at vælge om pakken må stilles på adressen eller ej.

Hvis transportørens håndtering af pakken har gjort skade på varen, skal dette meldes til os, så vi har mulighed for at tage sagen op med dem. Vi vil i sådan en sag bede om fotografier af pakken og dens indhold. Herefter vil vi forsøge at finde den bedst mulige løsning for sagen.

Ved bestilling over 499,- er leveringen gratis, hvis man vælger levering til pakkeshop. Levering til privatadresse koster altid 50,-.

 

Fortrydelsesret & Returnering

dftp tilbyder 30 dages fortrydelsesret på alle køb.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du starter returneringen ved enten at kontakte os på salg@dftp.dk – her bedes du vedhæfte denne fortrydelsesformular.

Returneringsomkostninger for forsendelsen til os skal du selv afholde og du bærer risikoen for varen, indtil den er i vores varetægt.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du selvfølgelig mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. I sådan et tilfælde vil det oprindelige forsendelsesgebyr ikke blive refunderet.

Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Du skal returnere varerne til denne adresse:

Nordlux A/S

Østre Havnegade 34

9000 Aalborg

 ATT: SALG DFTP

 

Varens stand ved returnering

Når du returnerer varen, skal den fremstå i salgbar stand og som ny. Dette betyder, at du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Med andre ord må du tjekke varen ud, som hvis du skulle se den i en fysisk butik. Varen må derfor heller ikke tages i brug, men kun besigtiges.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Varens emballage og posen der følger med, repræsentere også en del af varens værdi. Det er derfor vigtigt at holde disse dele intakte og pakke det sammen, præcis som man modtog det.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen til dig. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi refunderer beløbet senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om din beslutning om at fortryde aftalen, hvis vi har modtaget varen retur eller dokumentation for returnering.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes oprette en reklamationssag eller kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet.

Du starter din reklamation ved at kontakte os, og beskrive fejlen på salg@dftp.dk

Herefter vil vi vurdere sagen og foreslå en løsning. Hvis sagen kræver at du sender varen retur, vil vi generere et returlabel til dig. Her har du ansvar for at varen sendes forsvarligt og at den ikke tager skade ved forsendelse.

 

Persondatapolitik

Ønsker du at læse vores persondatapolitik, kan du gøre det her.

 

Klageadgang

Ønsker du at klage over dit køb, skal du kontakte salg@dftp.dk. Hvis det ikke lykkes parterne at finde en løsning, kan du indgive din klage her:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
+45 72405600
nh@naevneneshus.dk